En tillbakablick


Så här när måndagen är här och jag åter sitter bänkad framför mitt skrivbord och ser ut på det kalla grå. Som tur är har helgen gått i solens tecken.

Fredagen då jag hade beredskapsledig var ju ungarna sjuka så jag fick kalla in min beredskap, mamsen, som fick passa kids medan jag var och klippte och slingade mig. Blev helt okey snyggt, kändes lite konstigt med färgen bara efter att ha varit mörk så länge. Strax efter att jag var tillbaka hemma gick mamma och P kom hem.

Jag smet iväg för att operera bort födelsemärkena. 20 minuter och 4000 kronor fattigare fundera jag över varför det tog så lång tid för mig att fått bokat tiden. Förvisso gjorde det förbannat ont men endast när sprutorna togs i ansiktet.

Det var så fint väder ute att det kändes skit att sitta inne så vi stoppad ungarna i vagnen och tog oss till ”Frozen yoghurt” där vi, framför allt jag, fyllde upp med glass, frukter, bär och godis och satte oss i en solig trappa vid Linnégatan och njöt. På väg tillbaka ner mot oss igen stannade vi till vid en pub. Ungarna fick dricka medan jag och Per tog varsin öl. Livet när det är som goast. Innan ungarna hade rivit stället och vi fortfarande hade flaggan i topp gick vi hemåt.

Lite senare laddade jag om och tog mig iväg för en träff med F16, den feministiska bokklubben. Där blev det vin, mat, lite likör, massor av prat och så tittade vi på Timmarna. Den är fantastiskt bra. Men diskussionen där efter blev lite återhållsam utifrån det tidigare vinintaget. Klockan tre var jag hemma efter att ha vandrat hem i vår natten. En lite krokus som någon slängt på gatan hade fått följa med och den planerade jag varsamt innan jag kröp ner mellan alla kroppar i sängen och sov.

Lördagen vaknade jag upp lite bakfull men inte värre än att jag och mamma tog oss i väg till Plantagen och kollade ut ett körsbärsträd. På vägen hem igen köpte jag en ny skrivare som jag installerade hemmavid. Sen skapade jag för allt jag var värd, inbjudningskort till Eltons kalas med medföljande tågbiljett för till perrong 9 ¾. Samt en massa annat kul till Harry Potter Kalaset plus att jag beställde Harry Potter dräkter till dem båda. Tror aldrig jag är en så bra mamma som när det är dags för kalas, är det någon som går helt in så är det nog jag. Annars en rätt lugn dag. Vi körde tacos och fredagsmys på lördagen såg en gemensam film och efter det tittade jag och P på ”Flickan på tåget” en skitbra film som jag verkligen rekommenderar.

Sen var det söndag och eftersom jag inte hann skriva klart det här i går minns jag inte längre vad jag gjorde i söndags. Så att.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg