Avslut och halsont
Nu har jag gått mina sista två dagar av familjeterapi utbildningen. Jag har verkligen fått med mig mycket och lärt mig massor om mig själv i mina roller, som mig, som mig i ett terapeutiskt par, om att samtala med familjer men även tankar om min familj och min ursprungsfamilj. Tackar ödmjukast till Fagared som gjorde det möjligt och till lärare och de andra i gruppen som varit med och skapat ett sådant härligt och tryggt lärande klimat. Har också förstått att jag är dålig på avslut. Vi hade det i dag och jag hade mest av allt lust att gå, sen höll jag på att signa upp på en fortsättningskurs som kommer kosta typ 80.000 och jag vet inte ens om jag kommer att vilja jobba med det, troligtvis bara för att slippa uppbrottet. Har också tänkt lite över utbildningen jag aldrig slutförde, jobben jag aldrig riktigt slutat och relationer som bara får fortgå. Jag är inte bra på att avsluta saker. En bra sak att veta om sig själv. I går när vi träffades första gången för den här omgången gjorde...