Första advent
Tillbaka i vardagen efter en härlig första adventshelg. Som sagt bra förutom då att den var så kort. I lördags hängde vi mest inne, fixade och pysslade. Medan Svante och P sov satt jag och Elton och pyntade pepparkakshuset och lät en del av pyntet gå rätt ner i magen. När Svante hade vaknat bakade vi pepparkakor, åt deg och provåt de färdiga kakorna. På eftermiddagen byltade vi på oss och gick bort till ankorna i Slottskogen och gav dem lite mat innan vi gick vidare en sväng till Plikta. Tur hade vi där också. Eltons kompis och dennas lillebror var där med sina föräldrar, så Elton och kompisen sprang omkring som galna och skrek medan någon av oss vuxna turades om att vara zombisar som jagade dem. När det värsta spring i benen var borta och magarna behövde mat begav vi oss hemåt för lite middag. I går, söndag, började vi dagen tidigt. Typ fem. Jippi! Kolla lite tv innan hemlagad adventsgröt och findekoration av resultatet från gårdagens pepparkaksbak. Eller Svante åt upp både p...