När jag och P flyttade ihop pratade vi om hur vi skulle dela upp saker och ting i hemmet för att inte en skulle göra mer än den andra. P hade hand om mat och tvätt och jag om allt annat. Och då menar jag ALLT. Men allt eftersom tiden gått, vi flyttat och fått tvättmaskin hemma, så har min känsla varit att jag gjort nästan allt utan att just tillaga maten som vi äter, vad gäller hushållssysslor. Och jag kan säga att den har gått ifrån att vara välplanerad till att inte planeras alls, utan mer som, vad har vi hemma. Och då kan jag säga att det inte är så att han kommer hem varje dag och lagar mat utan det kanske är tre till fyra gånger i veckan. Och det har inte alls sällan varit halvfabrikat, utan det är mer regel än undantag. Om vi har pratat om att göra någon, är det aldrig han som tar initiativ till att vi gör den saken. Flera gånger har jag bett honom göra något när jag jobbar och det händer nästan aldrig. Det här har jag tagit upp med honom många gånger men han tycker själ...