Inlägg
Visar inlägg från september, 2019
Mitt i veckan
- Hämta länk
- X
- E-post
- Andra appar
Galet med redan onsdag. Sitter här och tittar på mitt stora lilla barn som kör judo. Hade tänkt att jobba samtidigt men internet fungerar inte som önskat här inne. Inte alls typ så jag får göra det efter läggningen i kväll. Längtar redan till i morgon och Hagabadet. Inga pass som passar men värme och bad är inte dåligt alls. Saknar dig syster så kom hem nu så att vi i alla fall kan prata. Kram
Och var tar man vägen från det?
- Hämta länk
- X
- E-post
- Andra appar
Så ledsen och besviken. Idag pratade P med sin vän i telefonen och jag hörde att han sa kommendoran. Är det mig du kallar för kommendoran frågade jag. Nä, sa han då. Men sen frågade jag senare igen om vem han hade kallat för kommendoran och då sa han att det var mig. Jag sa då att jag inte tyckte det kändes sjysst eller var respektfullt men han kunde inte ens säga förlåt utan tyckte sig ha den rätten då han upplever det som att jag bestämmer allt. Och så kanske det är till stor del men det ger honom ändå inte rätt att tala nedsättande om mig. Då säger han att han tycker att han har det för att jag sa hängbukssvin till honom för flera år sedan. Och där kom vi liksom inte längre. Just nu känner jag helt för att skita i honom helt kan inte vara sann mot mig själv och levamed någon som tycker det är okey att prata så om mig och inte ens be om ursäkt när jag uttrycker hur jag upplever det.
På pendeln
- Hämta länk
- X
- E-post
- Andra appar
Översvämningar! E6 är avstängd vid IKEA och en bit framåt. Pendeln går i 10 km i timmen, när den går. Jag är fortfarande inte framme och tåget är 40 minuter sent. Plus att jag då missat bussen och får gå hela vägen. Blä! Men sånt är livet och jag är glad att jag passerat den tiden i livet då sådant stressade mig. Istället har jag suttit och läst på om blommor, träd och trädgårdar. Skulle vilja ha en engelsk trädgård. Så fint, men massa jobb.
Barnvakt
- Hämta länk
- X
- E-post
- Andra appar
Idag kommer mamma att komma hem till oss och lägga barnen för att P är på möte med jobbet och jag vill träna och gå på invigning av nya Relax avdelningen på Hagabadet. Känns lite hemskt att be mamma för en sådan sak men jag vill verkligen vara där idag. Hade redan bokat och allt när P uppgav att han skulle bli sen och ibland är det svårt det där med förändringar när det blir åt det tråkiga hållet.
Läkaren och shopping
- Hämta länk
- X
- E-post
- Andra appar
Vaknade halv fem idag också och gjorde en lika härlig start som under gårdagen med yoga, doftljus och lugn musik. Sent i väg för att åka till läkaren och uppföljning med foten. Finns en del saker. Vi kommer börja med ett medicinskt skoinlägg och kortisonspruta. Sprutan tog vi redan idag. Sen åkte jag in till centralen för att ta pendeln. Hade lite för mycket tid och använde den till att onödighetsshoppa. Vitamin brustabletter, godis, smink och nya glasögon. Lite onödigt köp.
Men..........
- Hämta länk
- X
- E-post
- Andra appar
Jag tycker verkligen om min chef, men… Hon har också vissa brister och det skapar en mindre bra stämning på avdelningen. Som att hon verkligen favoriserar viss personal och inte kan se deras brister lika bra. Att hon vill att vissa ska sluta och har svårt att se det som de faktiskt gör bra. Väldigt svart-vit i sitt tänkande i vissa hänseenden. Hon har också, vad jag tycker en tendens att övertolka mycket av det som sker i integrationen mellan människor och uppfattar saker som kritik emot henne eller verksamheten. En annan sak, som i grunden är fin men som också gör det svår arbetat, är att hon gärna gör individanpassade undantag i stunden vilket medför att det blir en otrygghet hos samtliga som arbetar att ta beslut om saker och ting på avdelningen och gällande ungdomarna då det sedan kan ändras efter ett samtal med henne. Alldeles nyss hade hon ett samtal med en personal (som hon inte gillar) där hon kom med kritik utifrån vad en medarbetare sagt till henne om honom. Hon t...
Avundsjuk!
- Hämta länk
- X
- E-post
- Andra appar
Och där kom den tröttheten. Ögonen inte riktigt öppna och frusen. Men, men snart lunch, ny energi och bara halva dagen kvar J . Tror att jag är lite extra trött att för att det konstant regnar ute och är grått. Han som sov natten har gått hem och berättade att han skulle krypa ner i sin helt nya säng (osoven) och se serier. Så avundsjuk, känns som om det är det helt rätta att göra en sådan här dag. Vara nedkrupen under sitt täcke i värmen men gardiner fördragna och sträck titta på en bra serie. Skulle var ren njutning men den dagen kommer också en dag, eller?
Bästa morgonen!
- Hämta länk
- X
- E-post
- Andra appar
Bästa starten. Vaknade redan halv fem och gick upp. Körde ett pass yoga och det finns ingen bättre start på dagen. Sen hann jag göra mig i ordning utan stress, fixa barnen och komma iväg till pendeln. Helt klart bästa starten på dagen. Bara lite orolig över när jag kommer krascha. Drömmen hade ju varit att lägga om dagen så att jag alltid kunde gå upp så tidigt. Här är jag. Lycklig på pendeln med Mindfulness i sinnet.
Yoga längtan
- Hämta länk
- X
- E-post
- Andra appar
Igår eftermiddag var jag och körde ett Hot Yoga pass och jag hade nästan glömt av hur mycket jag verkligen uppskattar det. Så skönt och så bra genomkörare av kroppen. Känner idag hur skönt det känns i ryggen och vad värmen verkligen kan bidra med. Önskar jag hade kunnat ta det passet idag klockan fem också men tror det blir väldigt svårt att hinna om jag inte går väldigt, väldigt tidigt. Har däremot bokat in mig på ett annat pass klockan sex men det känns inte alls lika roligt nu när jag vill gå på det klockan fem. Ja, ja lite i-landsproblem så här på en måndag.