Min tid

Halvligger i soffan, lyssnar på Melissa Horn och väntar på att få hem familjen. Har haft två riktigt härliga dagar med mig själv. Tränat, ätit vad, när och hur jag vill och sett massor på serier. Lyxigt! Tänk en gång i tiden fanns den lyxen hela tiden, varje dag.

Hemsk mamma som jag är ligger jag här och önskar att det inte bara varit två dagar utan en vecka av ensamhet som jag skulle ha. Älskar dom men satan vad skönt det är att inte behöva anpassa sig hela tiden efter andra.

Snöar ute och har gjort det hela morgonen. Har ingen som helst lust att gå ut och leka i den blöta snön men är rädd att det finns andra i familjen som vill det. Jag skulle vilja köpa tomatsoppa och vitlöksbröd, fortsatt försjunka in i serievärlden och koppla bort verkligheten som tar och tar.

Vill skita i gymnastik och simning. Köpa biobiljetter, godis och låta oss föras bort till England och Paddingtons värld.

Inte många minuter kvar nu. Säger hej då, blundar och lyssnar på musiken utan slagsmål som stör den tid som är kvar.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg