Nedräkning pågår....


Tillbaka eller i alla fall en titt in här.
 

Sitter på jobbet och låtsas jobbar. Tre dagar kvar och jag håller på att gå in i semestermode. Har skrivit in autosvar på mailen och sett till att telefonen lämnar semester meddelande. Jag är så redo.
 
Igår var jag och köpte sovsäckar till killarna inför alla campingturer vi kommer att hänge oss åt under sommaren J. Vi kanske i alla fall kan ta oss ner till Halmstad och sätta upp tältet en natt för att bada där under ett par dagar. Det känns verkligen som om ledigheten ligger framför mig.
 
Hörde om forskning och semestrar på radion igår. Tydligen är det bättre att dela upp sin semester på flera mindre. Åtta dagar var tydligen optimalt för det var inte så att man kom tillbaka mer utvilad efter åtta dagar än fyra veckor. Vilket fel jag gjort sedan jag fick barn då. Ska försöka komma ihåg det nästa år och kanske dela upp semestern lite mer än vad jag gjort sedan jag fick barn. Tycker inte alls att det låter dumt.
 
Men just nu måste jag säga att det känns helt jävla underbart att ha fyra veckors ledighet framför mig. Hoppas att vädret fortsatt är så härligt som det varit och att vi kan hänga på stranden, ligga i hammocken, cykla, åka inlines, åka kickbord ja allt som hör en härlig semester till.
 
Nästa år ska jag nog försöka jobba när det är Tour de France så att jag kan se det i lugn och ro hemma. Ha ha. På något sätt känns det som att det är detta år jag hittar allt mer tillbaka till mig själv och det jag vill. Har ju knappt kunnat titta på Touren sedan jag fick barn och även när jag tittat har jag inte varit där riktigt. Jag har kanske sett målgången men 10 minuter senare kom jag inte ihåg vem som vann. Just nu har jag koll men sen har det ju bara varit tre etapper ännu. Men jag vet i alla fall vilka som vann dem. J
 
 

Önskar dig en härlig dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg