Coronaskam

Måste ju vara årets nya ord.
Jag har ju, vad jag tror, redan haft Corona och suttit i karantän. Stor ångest och skam över att gå tillbaka till jobbet och inte veta om man verkligen är helt frisk. Skam varje gång man hostar eller harklar till. Skam när näsan rinner som den gör när man varit ute i lite kyla. Och idag stor skam över vilken hemsk person jag är som var ute och shoppade lite igår och tog en öl för tänk på att nu har det faktiskt bevisat att man inte alls blir immun. För att någon person först hade Corona därefter var friskförklarad och sen fick det igen. "Skäms på dig, tänk om jag blir smittad."

Nu ska jag gå ner på avdelningen och smitta lite folk, eller. Gör jag det då får jag minsann verkligen skämmas.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg