Fördriver tid


Ibland är det så svårt att komma igång med något. Sitter just nu på mitt jobb och slösurfar i stället för att skriva på utredningen vilket jag borde. Nope, jag måste ha en blåslampa i rumpan för att få saker och ting gjort. Lite dålig egenskap kan tyckas. Men däremot har jag verkligen jobbat som en besatt de sista veckorna för att få färdigt allt så lite är jag ändå värd att slappa.

 

Mina tvångstankar har ökat lavinartat under de senaste månaderna. Har säkert med hur situationen är på jobbet att göra men ändå. Känns lite småskrämmande när jag ser hur jag klipper till med knytnäven rakt i ansiktet på någon av flickorna så att det liksom blir ett hål i huvudet, eller hur jag nästan sträcker fram benet och fäller någon av dem när de går förbi, eller alla elaka kommentarer som jag verkligen får kämpa med att inte säga. Hua. Men än värre är när jag tänker så om mina fantastiska härliga ungar. Tur att jag ska sluta snart. Har ju inte haft massa sådana här tankar på jättemånga år men nu hela tiden.

 

I övrigt lite irriterad då någon tycker sig ha haft rättan att ur min skrivbordslåda ta min mobilladdare och därefter inte lämna tillbaka den. Tror jag ska gå på jakt efter den och om sen, vare sig jag hittar den eller inte, skriva ett lite bitterfittigt mail. Känns ju nästan som jag gör något jobbrelaterat då också.

 

So long…

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg