Stora tankar

Han tänker så otroligt mycket nu min stora kille.

Häromdagen blev jag verkligen tagen på sängen. Han och jag hade mysbad med bubbelbad och levande ljus när han börjar fråga om hur en bebis kommer till magen. När jag efter att ha blivit inträngd i hörnet eller hur jag ska säga berättar för honom att mamma och pappa kramas på ett speciellt sätt undrar han om jag inte kan visa hur.

I förrgår när vi var ute och gick började han fundera över hur han skulle hitta en mamma. Du har ju redan en tyckte jag. Men det han menade var hur han skulle hitta en mamma och få barn med. För pappa vill ju hemsk gärna bli farfar.

Igår kväll vid läggning låg han och reflekterade över att han hade ljus hud medan hans kompis Ben har mörkare hud och hur det kommer sig.

Inte de lättaste frågor att svara på även om jag försöker att på ett lätt och inte skrämmande sätt berätta så gått jag kan. Men trots allt är det häftigt att få veta allt som rör sig inne i hans huvud, hur han går och tänker och hur han försöker att få ihop världen för sig. Det är verkligen kul att få vara med i hans utforskande.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg