Härliga dagar

Och så var det måndag och den fantastiskt härliga helgen har passerat förbi. Sol, blå himmel, värme och ett fantastiskt höstljus.

I fredags började jag få hårpanik. Hade tänkt att klippa och slinga redan innan arbetet kom igång efter semestern men det gick inte att lösa med tider och sen har det liksom inte prioriterats. Så i en hårpanik gick jag in på boka direkt och fick tid för klippning lördag morgon klockan 10:00. Så jag avbokade mitt bokade yoga pass och fick till en klippning i alla fall, slingorna får vänta. Skönt var det och jag såg helt okey ut i håret när jag stack iväg och körde ett pass soul bike. Körde på så att jag mådde illa, har liksom glömt hur jag kan ta ut mig och vilken kick det där med ”spinning” är. Kom hem helt röd i ansiktet och illamående. Sen lite häng innan vi tog oss iväg till mamma för middag. Det var trevligt men så skitigt. Jag tog tag och dammsög trots att mamma försökte få det till att hon dammsugit för bara någon vecka sedan. Kan säga att det inte kan stämma, det låg skräp på hela golven. Ville knappt att barnen skulle leka på golvet. Kanske bra att vi kom dit trots att jag kände så där för det så att hon fick lite rengjort i alla fall.

I går en helt fantastisk dag. Jag och Svante kickade iväg till Vasa parken och lekte i den något sånär nya lekparken. Det var så vackert. Jag njöt. Sen tog vi oss vidare till avenyn och köpte lite Halloween saker. Dags att ta ner födelsedagsgrejerna och få upp sakerna för Halloween snart. Därefter hade Svante gymnastik, Elton judo och jag pilates. Vi tränade på terassen så härligt var det. Efter det hängde jag kvar, badade och bastade innan jag gick hem, med en påse chips och slog mig ner och såg en film med Per.

Nu måndag och alla mödor det kan innebära.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg