Nedräkning

Räknade precis hur många dagar jag har kvar på Björkbacken. 16 dagar och ett par timmar. Känns så sorgligt att längta så från något jag i stort ändå gillat så mycket tidigare men just nu känns som en otrygg och fientlig miljö.
I fredags berättade Tanja för mig att Fredrik försökt att splittra genom att tala ned mig inför Tanja. Han i ifrågasatte att jag satt tillsammans med de lugna ungdomarna (de som veckan innan hängt i ribbstolarna i 7 timmar och skrikit) när det var en avskiljnings situation i rummet bredvid. Hade han frågat hade jag kunnat berätta att jag satt i ett samtal när larmet gick som jag fick avsluta för att därefter gå till den flickan som skulle befinna sig här upp och när jag kom ner på avdelningen så var det redan så pass fullt med annan personal att flera bara stod och såg på och att jag då kände att jag gjorde bättre nytta att lugna de ungdomar som jag satt med så att vi inte skulle få en situation även där.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg