Ett annorlunda samtal

Kortet har inget med texten nedan att göra. Ville bara visa min nöjda kille med sin nerf.

Var med om något sorgligt och annorlunda idag.

På väg att träffa mamma och betala för resan skulle jag ta vagnen in till stan. Vi Hagakyrkans hållplats satt två män i 60 års åldern när jag kom gående. De började prata och frågade om jag var sjuksköterska. Efter en kort stund kom det fram att de precis varit hos läkaren och fått veta att den ena av männen hade fått veta att han hade cancer och bara ett par månader kvar att leva. Förstår att han hade ett behov av att få ut det men kändes väldigt konstigt att vara den som fick ta emot det. Ord är ju helt otillräckliga när en man på 64 som han var just fått veta att han inte har länge till att leva, speciellt på en hållplats som jag lämnade mitt i samtalet för att spårvagnen kom och jag var tvungen att åka. Kanske var det en lättnad för honom att för första gången säga det till en helt okänd människa som var på väg bort. Jag hoppas det. För mycket annat kunde jag inte erbjuda.

Kommentarer

  1. Vad fruktansvärt. Stackars man. Vilken chock. Livet kan ändras så snabbt. Det gäller att ta tillvara på sin tid, för man vet aldrig vad som händer i livet.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg