Första dagen ensam med kidsen av fyra

 Tänkte visa vilken härlig promenad vi hade längs kanalen. Så här roligt skulle man kunna tro att det var.


 Fullt med folk som satt och metade överallt. Tror de hade någon tävling eller event eller liknande.



Sen visade jag ungarna ett bra träffa ställe när de blir äldre. Vi tog en glass i solen vid Kopparmärra. Visst såg det mysigt ut och det var det också en liten stund. Det här är livet sa jag till dem då och precis så är det för sekunden senare studsande Svante upp och ner för trappstegen och tappade glassen och Elton insåg att han inte gillade sin smak. 

Efter det skulle vi gå till lekplatsen men när vi kom fram till den vi skulle besöka höll de på att renovera den och hade grävt stora hål i hela marken. I stället gick vi till Willys och sen hem. Jag la Svante och Elton somnade också en stund.


Tyckte att det var lite lurigt att Elton somnade. Men det visade sig sedan att lillkorven hade fått feber igen. Blä! Men nästan tre veckor utan, i alla fall. Tyvärr framkom det efter att jag skällde på honom för att han inte tog någon mat och jag hade fixat hur fina hamburgare med pommes som helst. 
Sen slogs dom lite. Men här ser det nästan ut som de leker ihop. Så vi låtsas det, eller?

I alla fall har dagen varit rätt bra trots allt. Ända tråkiga då var ju att vi inte kunde gå ut på eftermiddagen trots det fantastiska vädret. 

Kommentarer

  1. Stackars stackars Elton! Såg i alla fall väldigt mysigt ut på fm.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg