Liten men full i fan

Det där med att storebror är sjuk och vi hänger mycket hemma är inte bara tråkigt för Storebror utan även har jag en lillebror här som blir otroligt rastlös och provocerar fram saker bara för att det ska hända något. Han dunkar på stackars Storebror i stort sett hela tiden. Igår tog han och vände upp och ner på skålen med ostbågar över matten och gick på dem. Gulligt gjort, eller hur. Han säger dumma saker men så klart en del gulliga också. Men jag tror nästan det går att se på honom hur full i fan han är. 


För att förhindra en likadan dag i dag som igår satte jag igång med full aktivering från klockan halv sex i morse när de där små människorna tyckte att det var dags att vakna. Vi spelade spel, byggde lego och jag gjorde trolldeg som de lekte med (lill"fan" slängde även en del runt omkring i lägenheten såklart)
 Man kan nästan se på tungan att dessa två är syskon. Mina gosingar.
Så när klockan var tio stoppade jag ner dem i vagnen och gick till affären. Där bullade vi upp med fika och sen hängde vi lite på lekplatsen. Storebror den stackarna med 39 graders feber men löjligt pigg ändå.


 Efter att fikat och blåst såpbubblor blev det livat med kana och gunga. Sen tyckte jag det var dags att gå hem för att skona Storebror.
Under tiden som lillebror sov middag, satte Storebrors beroende personlighet in. Han hade tidigare satt på sig ett par tatueringar men nu tog han det till nya höjder och innan lilleman hunnit vakna hade han hunnit med att sätta på sig elva stycken. Här visar han vad han kan få plats med ytterligare en. 

 Sen kom farmor som tur var och jag gick ut och rastade lilleman. Han hoppade studsmatta
 Åkte rutchkana
 Poserade

 och gungade
Sen åt vi på 7:ans innan vi spelade lite fotboll och gick hem. Åtta sov bägge och jag tog en dusch och smörjde in mig med en gammal brun utan sol jag hittade i skåpet. Insåg nämligen att jag var löjligt genomskinlig idag när det gick att plocka av sig lite och det var såpass länge sedan att jag glömt hur fult det verkligen blir med brun utan sol. Jag minns ju att det är hemskt men just nu känns den nuvarande ickefärgen ännu värre. Vi får se vad jag tycker i morgon.

God natt!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg