I´m back!!

Eller i alla fall är jag här just nu. Vi har fått tillbaka vår uppkoppling Jippi!

Semestern är slut, som du vet. Jag har klarat av att komma tillbaka till jobbet, även om första morgonen var som att med egen vilja ta sig fram längs deathroad. Men nu är jag inne i vanorna igen och i morgon ska jag ännu mer in i vanorna som det verkar. Elton är förkyld och det verkar vara min tur att vabba. Mamma har ju hjälpt till och  har tagit en del. Så nu ligger bollen hos mig. Och jag måste säga det. Det känns skönt. Elton ska få se på tv hela dagen och själv tänker jag läsa boken som jag ska ha läst till min utbildning på tisdag.

I helgen har vi hängt påhängen och förlängt sommaren. Vi har haft vattenkrig, målat, åkt kickboard, läst och allt annat man kan tryck in på en dag. Idag har vi varit på IKEA och tittat på en alldeles för stor soffa som jag trots allt tycker vi ska köpa. Men jag vet inte ens om den får plats riktigt. Men som det känns så skiter jag i det. Förutom det har jag och Svante varit hos mamma på middag. Vi skulle ju varit där hela familjen men P fick stanna kvar hemma med Elton. Efter en hel del bråk och svårigheter att få med mig den lille korven hade vi en riktigt härlig kväll hos mamma.

Vet inte om jag har sagt det men jag ser en underbar serie. "The good wife". Är nu på femte säsongen av sex och den är så bra att jag har kunnat sträcktitta på den. Har du inte sett den så rekommenderar jag dig att se den. Så att... nu ska jag fortsätta titta.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg