Jag blev resten.

Andra dagen på utbildningen och det känns fortfarande lika bra. Det känns som en bra grupp och jag får verkligen träna på att inte vara så resultat inriktad utan vara i nuet och reflektera över vad som händer. På ett sätt gör vi inte speciellt mycket och på ett annat gör man en resa med sig själv och sitt tänkande. Otroligt spännande.

I slutet på dagen skulle vi delas in i fyra grupper, vi är 8 personer och så skulle vi prata om hur vi tänkte gällande det. En av killarna D började berätta hur han tänkt sig. Han hade redan frågat kille J om de kunde jobba ihop. Att det blev J berodde på att de satt mitt emot varandra när vi var och åt och att han inte ville hamna i en tre grupp (vi var från början 7 personer), så för att säkra upp det hade han redan frågat J. Sen var det en tjej från en avdelning med en annan person och då tyckte hon det skulle vara bra att jobba med den personen och sen var det en tjej som ville jobba ihop med den första killen D, eftersom hon gillade hans sätt att tänka och att han kanske skulle gå över till hennes avdelning snart och därefter ytterligare en tjej med en annan från sin avdelning. Och jag blev kvar till sist. Jag förstår ju hur det blev så, flera som kände varandra, men ändå ett litet stick i magen att bli kvar till sist och att ingen vill vara med en. Tillslut blev jag ändå med kille J, och det tror jag kommer bli fantastiskt bra. Hoppas han också kommer tycka det.

Nu sitter jag och Svante och knör i ett hörn på nya soffan. Mysigt. Elton och P är på simskolan.

Puss och hej

Kommentarer

  1. Lite som när man var i skolan, när man blev vald sist, MEN det e ju inte personligt. Du e ju ändå smartast, roligast & bäst!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg