En blöt helg

Regn, regn och regn. Så har det sett ut i helgen och under det att vattnet strilat har jag:

Kommit hem på fredag efter jobbet och ätit mat som Elton varit en stor del i. Han hade rivit ost, hackat gurka och tomat samt hällt upp annans. Så trots att jag inte hade planerat äta pga utgång fick jag stoppa i mig lite. Sen mötte jag upp tre jobbarkompisar åt och tog ett par öl. Ny favorit är helt klart sötpotatis pommesfrites, så gott. 

I lördags åkte vi ner till landet och klippte lite träd och bockade av allt på morsans lista. Sen låg vi alla fyra och knödde i vuxensängen vilket fick sömnen att bli något/ mycket lidande. 

I dag har vi varit på biblioteket och kört balansgång på blöta stenar i Stättared. Nu ser vi Bamse innan vi ska hem till mamma och äta middag. 

Mycket mys och en hel del bråk. 

Kommentarer

  1. svingott med sötpotatis pommes... också svingott att skära i tunna skivor och fritera i stekpannan. Upptöckte jag i Afrika. Riktigt jäkla supergott!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg