Hokus-pokus filiokus

Nu ska jag berätta om en märklig situation i fredags. Jag arbetar ju i co-terapi par med en man på 66 år. Han är väldigt annorlunda och lite gränsslös men spännande.

I fredags skulle jag äta lunch hos honom. Han har tidigare i livet gått kursen i någon form av handpåläggning för att lösa upp blockeringar och energiflöden (d.v.s. hokuspokus) så när jag kom dit hade han gjort i ordning en massagesbänk med filtar och musik och grejer och frågade om jag ville prova. Så länge jag inte behöver ta av mig några kläder, för det skulle känts konstigt sa jag.
Sen låg jag där en stund på bänken omlindad i filtar medan han höll på olika punkter på mitt huvudet. Kände absolut inget mer än att det slösade bort tid. Så antingen är mina blockeringar så starka att inget kändes eller så fungerar det helt enkel inte. Sen åt vi potatissoppa och bröd, pratade en del och så åkte jag tillbaka till jobbet.

Kommentarer

  1. Haha,ja... var ju lite märkligt, men intressant:-)

    SvaraRadera
  2. Haha,ja... var ju lite märkligt, men intressant:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg