Helgen och brister i kommunikationen.

God Kväll! Dags att säga hej då till helgen men inte för att återgå till vardagen i morgon utan till studiedag på dagis och häng med ungarna.

Haft en rätt skön helg.

Den började redan i fredags med att vi åkte direkt till Åby simhall efter jobbet. Kom hem sent och barnen var trötta så de somnade på en gång.

I lördags sket jag i Mulle och lät P åka själv med ungarna. Faktiskt så börjar jag känna såhär att ska de fortsätta på Mulle får P göra det. Jag tycker inte att det är kul och det är inte så att barnen skriker av glädje. Snarare säger Elton att han inte vill och Svante säger inget alls men kanske att han tycker att det är kul. Skönt att vara hemma i alla fall men efter ett tag började jag fundera på var de tagit vägen. När de väl kom, två timmar efter att det slutat, hade de varit på Stadium också. Det gjorde så klart inget men det där med att kommunicera.

Sen var vi på Liseberg på eftermiddagen och kvällen. Elton åkte slänggungan för första gången. Som han längtat efter det. Att vara 110 cm och få åka. Nu är han ju nästan det, fattas 1,5 cm, men det är ju utan vinterskor och mössa. Per åkte med utan att vi pratat om vem som skulle åka. Det gör inget men det hade varit trevligt om han frågat om det var okey om det nu var så att han gärna ville åka. Hemma sent igen och barnen var svintrötta.



I morse var det dags för fotboll. Själv var jag svintrött, kände mig helt slut och hade ont i huvudet. Jag stannade hemma och P åkte med barnen. Den slutade halv elva och de var hemma efter tolv. Ingen aning om vad de höll på med. Och i kväll har vi varit hemma hos Anna och Marcus ätit middag, druckit lite vin och pratat. Trodde P skulle lägga eftersom jag lägger måndag och tisdag, då han är borta men han hade ont i huvudet och orkade inte. Så då fick jag inte tränat heller. Bajs.

Stör mig så på P, tycker allt han säger är helt ointressant och hoppas för hans skull att inte alla andra känner på samma sätt som mig. Separationen känns inte allt för långt bort ( men du vet ju att det kan ändras). Får jag det arbetet som Tanja pratade om i Tisdags (om det nu blir ledigt) behöver jag inte ha bil och då blir det något lättare att få ihop ekonomiskt plus att lönen är bättre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg