Så jobbigt!

Förra veckan när jag träffade en vän och tidigare arbetskamrat fick jag veta att en tjänst där troligtvis skulle bli ledig och uppmanad att i sådana fall söka den. Tänkte på det och såg mycket klokt i det men.. nu blev jag inkallad till högsta chefen här och ombedd att söka en liknande tjänst på min nuvarande arbetsplats men på en annan avdelningen.

Fördelen med min förra arbetsplats är att jag inte skulle behöva ha bil och alltså kunnat tjäna massor av pengar på det. Nackdelen är att det inte ens är säkert att den kommer ut, det hänger ju på om den som nu har tjänsten slutar. Ytterligare en sak som talar för denna tjänst är att det inom arbetsplatsen inom ett par år troligen kommer att starta upp ytterligare en avdelning med utredningar vilket jag gillar och där kommer de behöva en avdelningsföreståndare

Fördelen med min nuvarande arbetsplats är att jag kan tänka mig att den är mer meriterande samt att det finns mer utvecklingsmöjligheter här. Nackdelen är att jag måste ha bilen kvar.

I-landsproblem och speciellt med tanke på att jag inte har någon av tjänsterna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg