Söndag, sammanfattningsvis en blä dag

Bra och jobbig dag.

Fick sova ut till nio innan P kom in och väckte mig det var otroligt härligt. Sen gick vi bara runt och skrotade fram till tolv då jag och Elton stack iväg för att gå på musikteater tillsammans med hans vän och dennes pappa. Efter det släppte jag i väg Elton med dem och hämtade upp honom ett par timmar senare. Så lugnt och skönt men därefter bröt helvetet ut. Elton han knappt komma innanför dörren innan har började ge sig på Svante och så fortsatte det hela kvällen. Så fort jag inte gjorde något med honom gick han på och slog Svante och vid tre tillfällen tog han runt Svantes hals. Jag blir helt vansinnig, uppgiven och trött. Förstår inte hur jag/vi ska få det här att sluta när det är så. Helt plötsligt känns barnaga inte alls som misshandel utan som en helt förträfflig uppfostringsmetod. Inte så att jag har utövat den ännu men det känns ändå som ett bra alternativ när jag inte vet hur jag ska göra. Blä!

Sen efter att jag lagt kidsen och kommer ut sitter P och ser på sin tv serie och ser ingen som helst anledning att avsluta det för att jag kommer ut. Fy fan. Att säga att man vill prata till att verkligen göra det verkar vara svårt.

Igår pratade vi lite men det var inte speciellt konstruktivt men vi pratade i alla fall lite.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg