Föräldraskap underbart och skitjobbigt

Jag älskar att få vara med mina två små killar, de är verkligen en välsignelse, men det kväver också en hel del från mig för att få dagen att flyta på utan allt för mycket bråk dem emellan.

Trots att klockan bara är tio har dagen varit i full gång hos oss sedan innan sex. Vi har sett på film, ätit frukost, byggt och lekt med lego, lekt med kackerlackan (den elektriska) och byggt banor den kan gå i, letat efter en kackerlacka som var på rymmen, byggt höga torn med lego och häftiga byggnader med magnetformerna.

Sen har jag också fått ett skrämmande sms. Eltons kompis som var här igår hade insjunknat i feber under natten. Blir mina godingar sjuka igen så vet jag inte hur jag ska orka. Blä, för vabruari och sjuka barn.

Nu ska jag underhålla de där två igen innan någon spårar ur.

Kommentarer

  1. Ser hur mysigt ut som helst... :-).
    Håller tummarna att de inte blir sjuka. M har legat till sängs hela dagen. Könt sig illamående. Hpll tummarna för oss med, att vi inte blir sjuka...
    Puss

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg