Planen

Igår åkte P till Stockholm och jag ska hänga själv med barnen hela helgen. Tänkte börja den med att njuta av ensamheten. Jag gjorde allt rätt. Jag blåste upp en 150 cm bred luft madrass och la på golvet i vardagsrummet, vi körde mys, borsta tänderna och la oss där för att sova, eller rättare sagt jag la oss där och läste för att barnen skulle sova. Själv skulle jag ta ett bubbelbad med lite härlig musik och levande ljus för att därefter lägga mig själv i sängen och läsa lite och titta lite på min serie. Problemet var bara att jag också somnade där på luftmadrassen. Så det slutade med att vi alla låg där och sov. Vid två vaknade jag upp med halv ont i nacken för att ta mig in i sängen, kort därefter kom Svante och några minuter senare kom Elton. Vi kunde lika gärna lagt oss i sängen från början så hade vi alla sovit bättre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg