Mina egna dagar

 Hej i sommarkvällen!

Jag har haft ett par härliga dagar. P åkte till stan i måndags kväll och jag har varit själv med barnen och får jag säga det själv. Fy satan vad skönt jag tycker att det har varit, det blir mycket lättare när jag är ensam. Kul också att få komma lite nära Svante som har varit så otroligt pappig men nu är han allt min kille. Kanske inte håller i sig när P kommer tillbaka men ända.

I går eftermiddag efter simskolan kom morsan ner. Hade höga förväntningar på att umgås efter som det var vad hon önskade sig av mig i födelsedagspresent. Men våra tankar om att umgås går helt åt olika håll kan man säga. Jag tänkte att vi skulle sitta och prata om livet och tankarna om det, kanske dricka ett par glas vin. I stället blev det så här. Jag kom ut efter att ha lagt barnen och hon tittade på Allsång på Skansen. Sen tittade hon på Morden i Midsomer. Jag försökte försiktigt säga att jag hade förväntat mig att vi skulle umgås då sa hon att det var det vi gjorde. Så att inget blev sagt mellan oss denna gång heller. Tror däremot att jag klarade av att inte visa hur irriterad jag blev när hon klagade på det mesta. Inte ens när hon ska säga något bra blir det schysst. Hon liksom. Mmm det blev ju rätt fint med tapeten, men jag hoppas ni hinner klart med allt innan semester är slut. Så att det blir ändå inte riktigt snällt. Trots att hon ser att det är slipat spacklat och allt. Eller hur hon gnällde över att hon tyckte en buske såg brun ut för att P hade klippt ordning den trots att den inte gjorde det.


Idag har Elton haft besök av en ny kompis. Jag var lite orolig över besöket för han är (enligt mig väldigt mycket ADHD) men det gick överlag bra, trots att han blev kvar i tre timmar i stället för de två jag trodde jag kommit överens om med hans pappa. Hade nog blivit ett missförstånd.
 Den enda lilla sak som jag inte riktigt hängde med i var när han helt plötsligt var i poolen med kläderna på, men det gick ju bra det också.

I morgon kommer P hit igen och jag ser verkligen inte fram emot det, önskar att han hade kunnat hålla sig borta ett tag till. Mitt liv känns mer rofyllt och lättare när jag inte behöver irritera mig på honom hela tiden. Låter som ett sunt förhållande. Eller?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg