Ensamma kvällar

Hej!
Snart har en arbetsvecka tagit slut och man är tillbaka in i jobbvardagen igen. Annars är det inte mycket vanligt. I morgon kommer jag att haft fyra härliga kvällar för mig själv i stan.  

Saknar barnen men inte så mycket att det är outhärdligt utan det har varit skönt att gå runt här i lägenheten och pilla. Har slängt mängder av skräp som vi/jag samlat på oss under året. Har städat kök och badrum så kliniskt att det skulle kunna gå att operera i dem. Har slängt ut allt ur klädkammaren och organiserat om. Nu ser det mer ut som en liten väskaffär än något annat. Mina kära väskor har ju varit undanstuvade på ett sätt som gjort att jag knappt vetat vad jag har haft för några och än mindre orkat ta fram dem, men nu blir de mer tillgängliga. Känns ju tråkigt att lägga pengar på något som inte kommer till användning, eller hur.

Jag har stannat uppe sent på kvällarna, tänk vad man orkar när inte barnen är hemma och sett på serier och ändå känt mig okey på morgonen. 

I dag är sista kvällen av lugn. I morgon efter arbetet åker jag ner till landet och hänger med familjen. Har beredskap så jag hoppas det är lugn på jobbet i helgen. Sen packar vi ihop och lämnar på lördag. För på kvällen ska vi på 50 års fest. Tänk vad gammal man har blivit när man går på 50 års fester. Skrämmande. 

Så till nästa gång. 

Ha det gott!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg