Skithelg


Måndag igen. Har haft en skithelg helt enkelt. Kom hem i fredags och var sjuk, var nästan döende när jag vaknade upp dagen därpå (lördag alltså). Släng in lite (eller jävligt mycket) beredskap i det och så en idiot till sambo så blir helgen = SKIT.

I går, söndag alltså, ska Elton på simning och då anser HAN att jag kan ha hand om Svante för att han är ju ändå inte så jobbig. Jag bara men jag har beredskap, jag arbetar. Då kommer HAN med antydningar om vilken skön helg jag haft och att han tagit hand om barnen hela helgen och att jag borde visa lite tacksamhet och uppskattning.

Jag bara ”min definition av en bra helg är inte att ha feber, ont  i halsen, hosta och ont i huvudet plus att ha beredskap (jobba) så att nä det har jag inte haft”.

Då slänger han ut att han inte heller haft en bra helg. Hmm, dumt när det är han som planerat den. Det är han som lagt in aktiviteter på lördagar (mulle) och söndagar fotboll och simning för Elton och gymnastik för Svante. Jag skulle inte önskat ha några aktiviteter på helgerna, tycker att de förstör hela helgen och man kan aldrig göra något kul ihop. Så att. Om han inte haft en bra helg, blir jag ledsen. Nej!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg