hudvårdsrutinen som gått lite bananas


Som utlovat. Nu ska jag berätta vad jag tillbringar mina kvällar med, eller i alla fall en del av kvällarna med. 

Jag börjar med att ta bort sminket. 

Efter det går jag vidare med en oljecleansing. Det är underbart skönt. 

När jag är klar med det gör jag en vanlig rengöring. De flesta dagar med den nedanför...

Men ett par gånger i veckan med den nedanför här i hop med den roterande borsten för att bli riktigt ren. 

Därefter en toner för att skapa balans. 

Sen en exfolier för gå lite på djupet. Den låter jag gärna vara en stund för att den riktigt ska få verka innan jag går vidare till nästa steg. 

Ett första serum som känns underbart på huden. Den är lätt och går snabbt in. 

Därefter ett återfuktande serum som är lite tjockare. När det väl gått in går jag vidare till

En kräm. 

Är det dagtid har jag solskydd över. 

Det är tur att jag kan varva med att borsta tänderna, borsta mellan tänderna och florskölja.

Utöver detta använder jag olika masker för rengöring och återfuktning minst ett par gånger i veckan. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg