Som en hel helg

Vissa dagar är som flera, de rymmer så mycket upplevelser att tiden i dem sträcks ut på ett underbart sätt. Idag är en sådan dag. Om jag skulle punkta ner sakerna jag gjort, kanske inte så många, frukostshoppat, åkt skidor, badat, mediterat, yogat och sett en film. Men jag har varit så i stunden och trots att killarna som alltid bråkat har dagen varit härligt och lycklig. Det var kul att vara med dem i backen och de orkade faktiskt hela dagen. Inte för att vi var där klockan nio när liften öppnade men från det att vi hade fått vår utrustning och kommit igång. De var verkligen trötta när vi kom hem. Tror P läste ett kapitel, släckt ljuset och en minut senare sov de.

Filmen jag såg var Home Again med Reese Witherspoon. Kanske inte den bästa film jag sett i mitt liv och kanske inte ens i den övre delen av filmer men ändå en härlig känsla igenom den och den fick mig att må bra. Sådana filmer ska man inte förakta.

Nu ska jag göra som resten av min familj. Borsta tänderna och gå och lägga mig.

Namaste!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg