Happy place

Står inte ut hemma. Det är skitet, stökigt och saker ligger precis överallt. Varenda yta är täckt av saker. Smutsig tvätt, ren tvätt, kartonger, påsar, böcker och annat som ingen orkat plocka bort. Jag har för tillfället kapitulerat från projekt och arbetsledare samt städare för jag hatar den uppgiften men det är inte så att någon annan steppar upp. Och eftersom kag mår fysiskt dåligt av att befinna mig i stök och oordning har jag rymt. De två sista gångerna vi var på landet har barnen knappt gått utanför dörren utan suttit med sina paddor och tv spel. Jag väntar på att någon annan vuxen i familjen ska sätta en gräns. Det händer inte. Funderar på att flytta hemifrån. Till ett ett välstädat ställe där var sak har sin plats. Bara att tänka på det känns som en orgasm. 

Så nu hänger jag här i värmen på Hagabadet och kommer bli kvar här hela kvällen. Vill INTE gå hem. 

Avundsjuk på dig i ditt hotell rum. Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg