Kalla kriget


 
 
Torsdag och för mig sista dagen i veckan i morgon ska hela familjen plus mammi på Claes Eriks begravning. Kommer nog kännas lite märkligt då vi har kalla kriget hemma eller i alla fall jag. I tisdags när jag är själv med barnen efter kvällsmat och tandborstning säger Elton att han vill luskammas för att det kliar så i huvudet. Jag kammar och det dröser ner löss. Så äckligt! Som tur är, är apoteket öppet till åtta så jag hinner dit innan det stänger och får avlusa alla, byta sängkläder, tvätta sängkläder och handdukar. Absolut ingen anledning till det kalla krig som utbrutit. MEN, i lördags bad han P att kamma honom vilket han inte gjorde och säger själv att han liksom inte tog det på allvar. Okey, vad kommer det sig undrar så klart jag eftersom det inte hör till vanan eller mer exakt aldrig har hänt att han efterfrågat det innan. Det kan han inte svara på och jag säger att jag vill prata mer om våra roller och att jag känner det som att det är jag som springer på alla bollar och ser till att hålla koll på allt för att det inte ska falla om det inte är så att P får en direktpassning och inte ens då är det säkert att han tar den. Så är det inte säger P och säger vidare att han inte har någon lust att älta det här något mer. Vilket jag tolkar som att han inte är intresserad av samtal om vår relation i syfte att göra den bättre.
 
Bildresultat för kalla kriget
 
 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg