jobb, bråk, vin och lek

Satan i gatan vad jag har jobbat de senaste dagarna. Har skrivit som en besatt på observationerna till en utredning. Kan tänka dig att det bli mycket när flickan i stället för som normala åtta veckor har varit hos oss i fyra och en halv månad. Pust! vad trött jag är. Det är presentation i morgon och nu är jag klar. En genomläsning kvar men den får vara för nu och så får jag försöka fixa det i morgon i stället.

Förutom det har jag även hunnit med ett praktgräl med sambon gällande att plocka ordning efter sig innan jag gick till jobbet i morse. Jag har ett långt tag tänkt prata med honom men eftersom han alltid blir väldigt kränkt och går i försvar har jag tänkt ta det vid ett bra tillfälle och på ett bra sätt. I morse ökade min irritation avsevärt när jag ställde mig i duschen, i hans gamla hudavlagringar från gårdagens bad. Jag kämpar på allt jag kan för att hålla det inom mig och lyckas rätt bra fram tills... Jag kommer ur duschen och ser att plattan står på utan att något är där. Jag stänger av dem men kommer sen på att P kanske ska ha den till något så jag frågar väldigt lent "ska du ha plattan". Vill fortfarande inte ha ett bråk och jag har tidigare varit på honom åtskilliga gånger om att stänga av plattan, numera brukar jag bara vrida av den.
P svarar inte (Vilket gör mig vansinnig)
-Är det ett problem för dig om jag frågar om du ska ha plattan till något" lite mindre len i rösten.
-Jag vill inte säga något för då blir jag bara arg" och där exploderar jag.
- Ur mig rinner hans jävla badande utan att göra i ordning, att han inte torkar av bordet när han och Elton ätit vilket innebär att jag ibland sätter ner Elton i matrester och till ett kladdigt bord, att han är kass på att göra rent i toaletten, plocka undan efter sig och massor mer som jag stört mig på.
- Du glömmer också att plocka undan saker efter dig och då gör jag det.
-Jag plockar fan undan efter dig hur många gånger som helst varje dag och jag tycker inte det är okey, är det så att jag har glömt ta undan något så får du gärna säga det till mig för jag tycker att det är respektlöst att låta någon annan  plocka upp efter en. Men det kanske inte du tycker. Jag vill att du ska säga till mig men med dig vågar man knappt ta upp saker för att du blir så jävla kränkt och går i försvar.
-Inget svar igen...
-Kan du inte svara eller tycker du inte det är respektlöst
-Det vet jag inte jag behöver tänka lite på det
-tycker du inte det är respektlöst så har vi ett problem. Jag upplever det som om du inte respekterar mig och inte respekterar att jag vill ha det i ordning här hemma. Vad du nu än tycker borde det vara viktigt för dig att jag mår dåligt när det ser ut som fan här. Sen borde du tänka på vad du överför till Elton, han härmar allt vi gör och tycker du det är okey att han inte ska plocka undan efter sig eller hålla rent.
- Jag gör mycket mer nu än vad jag gjorde när jag bodde själv. (precis som om det skulle vara ett försvar) Sen lite om att Egon också skitade ner i badkaret (vilket är sant om det ligger feta äckliga hudrester kvar som smutsen liksom fastnar i) och att jag ställer smutsig disk i diskhon när diskmaskinen är ren medan han diskar upp den och ställer på diskbänken ( och som jag får ta bort sen).
Sen sa jag att jag måste veta vad han tycker och hur han tänker göra så jag kan förhålla mig till det i framtiden.
Svinarg och med tårarna rinnande tog jag på mig solglasögonen och gick ut med hunden. Var tvungen eftersom jag skulle jobba. Sen har vi inte nämnt det med ett ord. Så löser vi saker här. Inte jättekonstruktivt.

Jag har också hunnit med ett besök hos Edina med vindrickande och lek mellan Elton och Emma. Emma är sex år och var så go med Elton.

Nu är det läggdags

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg