Börja om från början, göra om göra rätt

Nu när jag äntligen kommer in på bloggen och kan skriva, något jag inte gjort på långe, då har jag absolut inget att skriva.
Det är lördag kväll och P håller på och lägger Elton. Själv sitter jag mätt, efter god mat, och väntar på att "Så mycket bättre" ska börja. Har hunnit med en hel del idag. Vilket inte är konstigt när jag själv är vaken innan Elton vaknade strax efter sex i morse. Jag har sprungit, tvättat, städat, varit på Frölunda torg, sovit middag med Elton, tagit promenade och varit på lekplatsen.

I torsdags fick vi dagisplats till Elton. Men när vi var och titta på dagiset blev vi helt förfärade. Deltar ett gäng byggbaracker ihopsatta med lite lera runt omkring. Hela härligheten var inringat med ett högt stacket. Hemskt och både jag och P fick ont i magen vid tanken på att lämna Elton där. Utanför dagiset gick spårvagnen och på andra sidan var det en stor byggarbetsplats. Som tur är, är P lika knäpp som mig, så vi bestämde oss för att säga upp platsen och vår plats i kön och starta om på nytt och med nya val. Sååå.. Elton får vänta ytterligare innan han börjar dagis och vi får pussla allt vi kan med tider några månader innan vi får en ny plats. Bara att hoppas den där fyra månaders regeln fungerar som den ska.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg