Sex, sång, ankor och däckbyten

Vaknade sex efter att kommit i säng strax efter tolv igår. Att jag vaknade då beror givetvis på Elton. Han har ju haft en period då han vaknat ett par gånger per natt och varit vaken i någon timme eller så och när han väl vaknat till har han gallskrikit som i panik. Så natten känns ändå som ett steg framåt igen.

Vi har kört på fullt ös under dagen. Strax efter nio var vi på  öppna förskolan efter att först ha skrapat rutorna på bilen. Där lekte vi (eller rättare sagt Elton) med bilar samt både klättra upp och åkte rutschkanan själv. Första gången han vågade själv, han börjar bli stor. Sen sjung och dansade vi samt tränade mordförsök med paraplyer som alla barnen skulle ha till en låt. Något sådär lite livsfarligt och om inte för livet så för ögon och liknande. Alla klarade sig dock utan större skador.

När Elton sen sov middag målade jag klart det sista i hans rum ( jag har dock målat allt annat också tidigare). Skönt i varje fall att ha blivit färdig där inne efter ett halvår, man kan ju tro att hans rum är gigantiskt när man tänker på vilken tid det tagit.

Efter det var vi och mata ankorna, de var helt tokiga, man kan tro att det inte fått något att äta på en vecka för de stod på oss och snodde nästan Eltons vantar som han hade på sig. Det slutade med att jag fick hålla dem undan från Elton med foten medan jag slängde bröd som en besatt åt annat håll för att avleda. Sen fick jag säga till Elton också som helt plötsligt uppfattade det som bra att sparka på ankorna när han såg mig mota bort dem med foten.

Hemma igen prata jag med pappa som varit hos läkaren och så börja jag oro mig för honom. Min fina underbara pappa som allt ont verkar drabba. Han och mamma blev ju av med deras domkraft (sån där hydraulisk eller vad det heter) när de hade inbrott så de hade åkt iväg till Biltema och köpt en ny. Men inte en sån där bra smidig som de hade utan ett muskeldunderpaket på 37 kg. Låter ju kanon att jag ska ta med mig den till Frillesås på torsdag när jag ska byta däck där. Hej och hå om jag ens får ur den ur bilen. Fattar inte riktigt vad de ska ha den till heller för det är ju inte så att de själva byter där längre. Men de hade inte stoppat där för vissa saker är ju väldigt bra att ha och en sådan sak är ju självklart en kompressor så att man kan pumpa däcken där i stället för att åka bort till tappen. Hmm, jag vet inte men i min värld är det lite till att ta i, i överkant. Men sådan är dom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg