Fördomar

Var precis ute med Egon på en kvällskiss. Framför mig gick fem, sex killar i ungdomsåldern, är såpass gammal nu mera att jag inte alls kan åldersbestämma. I vilket fall gick dom där, lite störiga, lite yviga och spelade musik på sina telefoner. Gammal som jag är kände jag ett visst obehag när jag hamnade precis bakom dem och fick säga till mig själv att skärpa mig och att inte låta mina fördomar få utrymme

Tyvärr hade fördomarna till viss del rätt här. För killarna började sparka på en sten och sa högt "hunden vill vara med att leka", på ett mindre roligt sätt.

"Där har ni fel sa jag" och drog sakta upp en pistol ur fickan och tillade " men Smith här är gärna med och leker"
Det sista önskade jag bara hände. I stället vek jag in på min gata och kände ett viss mått av hat till jävla ungdomsligister som får mig att känna osäkerhet när jag går ut med hunden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg