Solsken, bullar och billigare räkningar

När man vaknar upp till solsken, pussar och boken om Wille och Wilma kan dagen inte bli annat än bra. Hoppas jag, den är ju dock inte slut än.

I morse tog jag med mig hund och barn till jobbet. Hunden fick stanna i bilen men resten av oss gick in, fullastade med bullar, och sa hejdå för ett år. Först till underbara kollegor och därefter till barnen.
Måste säga att det gick över förväntan bra och att Elton var över förväntan tyst. Han mofflade i sig bullar, russin och Festis i en takt som faktiskt fick mig att inse att han ändå har vissa sidor som är lika mig.

Nu är vi hemma igen. Elton sover och jag har har bytt telefonabonnemang, till ett som säkert kommer tjäna 1200 kronor om året för mig.

I eftermiddag blir det lekplatsen för en playdate med Carolina och Ludde. Ser jag fram emot.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg