Rakade ben

Något som jag har reflekterat över och som måste ses som en fördel med att vara gravid, är att benen håller sig lena/mjuka/ostubbiga under bra mycket längre tid än vad som är brukligt icke gravid.

Det jag har funderat en del på är vad det kan bero på och har kommit fram till några teorier som kan anses sannolika. En är ju att håret helt enkelt inte växer på samma sätt när jag är gravid, en annan är att håret blir mjukare och därför inte upplevs växa på samma sätt och den sista och kanske minst smickrande teorin är att det helt enkelt beror på att jag är så mycket fetare att det tar längre tid för håret att komma ut genom fettet.

Men, hur som, det är skönt i alla fall och speciellt nu på sommaren.

Kommentarer

  1. Tänk att det har jag inte alls märkt av... Lyckans dig :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg