Rastlös och avundsjuk

Idag kan det bli en lång dag. Elton vaknade upp på sitt mest krävande humör och P kommer inte hem förrän efter åtta i kväll. Däremot ska han inte åka hemifrån förrän strax efter nio så för att få njuta lite av tystnad tog jag Egon och en bok med mig på en vad som var tänkt bli en långsam promenad med stopp vid en parkbänk för lite läsning. Synd för mig bara att jag fick värsta bajsattacken och var tvungen att snabbt vända hem igen. Blev inget njutande men däremot verkar Elton ha fått lite tid att lugna ner sig. Så nu medan jag skriver och P är i duschen leker han märkligt nog för sig själv.

Känner mig grymt rastlös men har inga som helst planer för dagen. Ringde upp en arbetskamrat för ett lång besök hos honom uppe vid Trollhättan men givetvis skulle han jobba idag. Så nu återstår att hitta på något annat. Min fantasi efter att spenderat tre månader hemma är inte den bästa och det underlättar ju inte att aktiviteten ska innefatta även  Egon.

Förutom rastlöshet känner jag även avund. Läser en blogg som skrivs av en kvinna i ungefär liknande situation som mig fast med den olikheten att hon har pengar. De har en nanny som kommer och tar ut deras lille son ett par, tre timmar om dagen. Något hon givetvis uppskattar massor eftersom det ger henne lite tid att göra egna saker som att läsa, ordna med kort och liknande. A V U N D!

Nä, dags att börja tänka.

Over and out

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg