Fördomar och andra saker

Hatar mina fördomar. I dag har jag köpt ny vagn till Elton och bebisen men det var nära att det inte blev något och den enda anledningen till det var att säljaren bodde på Hisingen. 

Hade personen i stället bott inne i stan skulle jag inte tänkt på det. Nu var personen som sålde världens gulligaste lilla tjej och det kändes hur bra som helst. Ytterligare en gång blev mina fördomar obekräftade men ändå vet jag att jag kommer tänka på samma sätt nästa gång. Fy vad irriterad och ledsen jag blir på mig själv. Hur har jag blivit sådan?

Vagnen är verkligen superfin och som ny. Känns som jag har fyndat. Hoppas bara jag kommer lyckas få Elton att sitta i den. Han är nämligen inte lika imponerad. 

Idag har jag också hunnit med att vara hos barnmorskan. En fantastisk kvinna jag fick träffa då min är på semester. Har också varit på stranden. Det imponera inte lika mycket då det blåste svinkallt. Men Elton älskade att slänga sig i vågorna ( de obefintliga) och man fick slita honom upp när han var helt blå om läpparna. Älskade unge vad jag saknat honom när jag var hemma. 

Kommentarer

  1. Jovisst blir man arg när man har fördomar. Händer mig då och då, och försöker intala mig själv att jag i alla fall är medveten om det själv.. Vet inte om det gör saken bättre, men ......

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg