Målning, mutor och blygdben

Ännu en dag börjar gå till ända. Om precis en månad har vi tänk att Elton ska börja på dagis. En ynka liten månad. Men tillbaka till denna dag. Jag har målat halva väggen på gården, den vägg som är rakt fram. I morgon hade jag tänkt göra den andra halvan om jag mår bra. Annars har jag faktiskt mest slappat. P har tagit hand om Eltons behov till största delen de senaste dagarna och det har varit skönt. Jag har liksom varit P, så mycket lättare att ha barn då. 

Kan säga att mutorna/belöningarna fungerar bra. I fredags kissade han ute en gång och de sista två dagarna har allt kommit i pottan. Han till och med går in i bland och trycker fram kiss för att få ett kex. 

Har glömt att säga att jag köpte en gravidgördel eller var det heter. Så bra, jag har fortfarande ont men jag kan t ex stå på ett ben och ta på skon på den andra foten utan att det känns som hela blygdbenet håller på att gå sönder. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg