Regnet

Och så kom regnet och det känns faktiskt underbart. Det har varit 27 grader varmt i skuggan och helt tryckande och jag kan erkänna att jag inte alls hanterar värmen så bra som jag gör annars. Speciellt inte med illamående ovanpå allt annat. Men nu under promenaden med Egon, regn, blåst och åska. 

Dagarna på landet tuffar på i sakta mak men snart är det inte så långt kvar innan höst, rutiner och livet i stan är tillbaka. Igår vinkade vi hejdå till Anton som har varit här i ett par dagar, vilken otroligt behaglig person han är. Inget alls jobb med att ha honom här, han är bara hjälpsam och go. Ett par timmar efter att han lämnat kom moster Rosita och Hasse på middag. 

I morgon blir det statsbesök för att gå till MVC och träffa Maria, Martin och lilla Elsa. Ser jag verkligen fram emot, det ända som känns lite jobbigt blir att hitta en bra present. Har absolut ingen aning om vad jag ska köpa och jag fick ju det fina babygymmet till Elton när han var bebis. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg