Antingen är han en skit eller jag kass

När jag kom tillbaka till jobbet förra måndagen frågade jag J (han som också gör utredningar och tog över min när jag gick på semester) hur det hade gått med utredningen och om han lyckats utläsa vad jag gjort.

 Då sa han att han hade förväntat sig att jag skulle ha gjort mer än vad jag hade gjort eller om jag hade gjort så pass långt som han förväntat sig var den riktigt kass. Samt att han fick göra hur mycket som helst på den.

 Det var ju som ett slag i magen men sen prata vi och då verkade det som att han trodde att jag skulle varit färdig med mina delar hur han nu kunde tänka så med tre veckor kvar av utredningen. Men vi enades väl lite om att det var missförstånd mellan oss, även om jag tycker att jag var övertydlig med vad jag gjort och vad han skulle göra efter jag gått på semester.

 Givetvis sätter jag mig och läser igenom den utredning som lämnats över och ser att det knappt är ändrat något i bedömningen på mina utlåtanden, trots att saker tillkommit (som sig bör) under tiden jag var i väg och att han gjort det som jag lämnade över att han skulle göra. Blev ju lite orolig att han tyckte den var så dålig att han fick skriva om allt.

 Sen försökte jag liksom att lämna det bakom mig. Men så i fredags säger min chef något om att J sagt till honom att det jag gjort på förra utredningen inte hade levt upp till förväntade och att det kanske var bra att jag och Johan satte oss och gick igenom strukturen i hur deras utredningar ska se ut. Den var sådär kul att gå hem med en fredagseftermiddag. Kände mig verkligen värdelös och ledsen. Jobbigt också att det inte går att ta med en gång utifrån att J inte är på avdelningen.

 Men idag högg jag tag i honom med en gång och försökte på ett ödmjukt sätt säga att han är en skit. Nä det var inte sant men försökte få en dialog om vad han hade förväntat sig och hur han själv arbetar eftersom han hade haft andra förväntningar på det arbete jag gjort. Men när vi pratar säger han att han själv inte skulle varit längre i vecka fem än vad jag varit men att han på något sätt uppfattat det som att jag skulle varit färdig och strukturmässigt var det inget fel. Men eftersom han trott att jag skulle vara färdig var han förvånad över hur dåligt det var och att det var i punktform. Jag hade ju skrivit min bedömning i punktform för att han skulle kunna sätt ihop den med det som inkom senare. Han hade också visat det jag gjort för utredande psykolog som också tyckt det var dåligt. Vilken jävla skit! Fy fan. Ska försöka minnas detta och framöver när vi ska samköra något ha det på mail med kopior till chefen.

 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg