Det sket sig kan man säga

Mat är ju inte riktigt min grej och speciellt inte jobblunch. Hade som intention när jag började mitt nya arbeta att ta med middagsrester eller kanske någon smörgås för att äta under lunchen. Så har det inte blivit utan jag har åkt iväg och köpt lite bröd, yoghurt, smoothies och liknande. Sen förra veckan kom jag på, vad jag tyckte var, en bra grej. Jag köpte på mig lite måltidsbars som jag kunde ta istället för att åka iväg och handla varje dag. Det jag på något sätt hade förträngt var att jag verkligen inte tål dem. Jag får magknip, magen mullrar, rör sig och låter hela tiden samt rikligt med gaser. Trots ovanstående besvär har jag intagit mina bars dagligen tills igår då det sket sig på riktigt. Under lunch promenaden fick jag hoppa in i skogen och göra ifrån mig. Tur att jag har barn och alltid rikligt med näsdukar på mig annars vet jag inte hur det hade slutat. Så nu får jag åka iväg och handla igen om inte du kommer på något som är smidigt att köpa på sig och ha på jobbet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg