Helger och VAB

Fredag. Härligt med veckor igen. Faktiskt. Härligt när helgen återigen blir något man längtar efter och ser fram emot. Älskar semester men lördag hela veckan gör också något med en. Man (läs jag) äter ännu mer skit än vanligt och det är ju inte så positivt. Nu däremot har jag återgått till mitt normala ät beteende och det känns i kroppen på ett bra sätt. Det är också skönt att komma hemifrån och inta bara kleta med familjen hur härligt det nu än är. Det ska tydligen bli en toppenhelg också med strålande sol. Så jag ser ju fram emot att vara ute, få sol på sig och samla lite D-vitamin. Elton ska på kalas och det ser han fram emot.

I går VABade jag för första gången i mitt liv. Alla brukar ju gnälla över hur jobbigt det är att VABBA men jag kan säga att jag njöt. Det var skönt att vara hemma och framför allt var det kul att hänga med Elton. En annan bra sak igår var mötet med förskolan gällande Eltons mat. Det var inga problem alls att ordna så att han fick något varje dag som han äter. En stor lättnad såklart. Och förskolerektorn var en helt underbar kvinna, så varm och vänlig. När vi gick ifrån mötet, P och jag, strålade solen ute och det var nästan så vi skolkade från att gå hem till ungarna och mamma som passade dem och i stället satte oss någonstans för en öl och något att äta. Men bara nästan. I stället köpte vi några böcker, en häftapparat och en almanacka och gick hem.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg