En fredagshälsning

Borde jobba, borde jobba, borde jobba......

men i stället sätter jag mig och skriver ett inlägg till dig min fina syster.

Det är fredag kväll och jag sitter vid köksbordet (med min nya fina dator) medan P ligger i soffan och tittar på någon slags skildring om några personer som arbetar på en räddningshelikopter i Afghanistan.

Den sista tiden har jag varit som en drake här hemma. Så lättirriterad att det varit löjligt och nu är min nya strategi att inte bli så fruktansvärt irriterad över små saker. Hur kul är det för min familj om jag exploderar med jämna mellanrum på allt och inget. Inte kommer Elton bo kvar tills han är 42 om jag ska hålla på sådär. Så nu gör jag mitt bästa för att vara en lite roligare mamma igen. Tror att det var ett av mammas värsta egenskaper när jag växte upp och nu är jag likadan. Ska verkligen ta tag i mig själv och jobba med det. Har börjat svära otroligt mycket också. Inte heller det är speciellt trevligt. Det måste jag också göra något åt.

Under veckan som varit har saker inträffat som fått mig att tänka att det här ska jag skriva om i bloggen men nu när jag sitter här har jag helt glömt vilka saker det var.

I alla fall. Någon slags inlägg. Har ju väldans mycket att göra på jobbet nu så där hinner jag inte men med en ny dator kanske det blir bättre här hemmavid.

Men nu kom jag på.

 Här ovan ser du alltså ett konstverk som är placerat utanför ingången till mitt arbete. Man kan ju tro att kreativiteten kanske inte flödade på ett ställe som min arbetsplats men fel alltså.

Och här, en idiot jag irriterade mig på (det var innan jag beslutade mig för att jobba bort det tråkiga draget i min palett. I alla fall. Varför sätter man ett skyddsskynke på den här typen av bil inne i ett garage.

Kommentarer

  1. Efterlängtat inlägg :-).
    Va,, ska han bara bo kvar tills 42år.. Trodde minst 55... Sant skaffa barn i sena tonåren, eller hur var det ;-).
    Jadu, det e lätt att bli irriterad över småsaker, men bra att du ändå vill förbättra det!
    Saknar dig!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg