Jobb och tankar från en fyraåring

Gud i brallan vad mycket jag har att göra just nu på jobbet. Inte blir det bättre av att alla utlåtanden inte är klara ännu och vi har planeringsdag hela dagen i morgon. Men jag tycker ändå att det är lite kul. Gillar att sitta här hemma vid min nya underbara kärlek datorn och jobba.

Idag efter jobbet hade jag och Elton mysbad. Vi har det ibland. Ordnar fullt med bubblor, tänder ljus och sätter på lite spamusik. Så mysigt. Och så får vi lite tid att prata med varandra om vad som händer.

 Idag berättade han att det hänt ett mysterium på dagis. En tjej hade haft silverfärgade vantar och de hade helt mystiskt blivit blivit rosa och glittriga. Sen berätta han vilka som varit med i mysteriet och vilka som inte varit med hela tiden. Så gullig.

Han berätta också att de under gårdagen hade delat upp gruppen i två och att hans vänner Matteo och Erik hade varit i den andra gruppen. Då hade han lekt för sig själv och frusit. Gjorde ont i mig och jag frågade om han känt sig ledsen eller ensam men det hade han inte för dom skulle ju leka om en stund igen.

Nu för tiden har också tjejer drabbats av pestsmitta. Skrattade nästan ihjäl mig på Mc Donalds häromdagen. Det kom in en tjej i lekrummet och han sprang och gömde sig hela tiden och liksom kikade fram på henne för att veta var hon höll hus så att de inte skulle krocka. mycket hemskt med flickor alltså. Hon tyckte nog att det var mest hemskt med honom för hon blev liksom rädd av hans mycket märkliga beteende.

Nu ska jag gå och lägga mig. Nattinatt!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg