Med jämna utbrott

Haft en fantastiskt härlig helg med mina goa killar men det är inte direkt avkopplande att umgås med en kille på två. Han har ett hemskt temperament. Just nu är det bara jag som gäller och pappa får inte göra något och allt pappa gör är FEL! Dumma pappa. Det kan kännas lite påfrestande men är så klart också mysigt med all kärlek man får.

Vi har hängt på landet i helgen. I går var fantastiskt skönt. Vi krattade, slängde kvistar och blad. Fixade med nytt staket runt vinbärsbuskarna, satte nytt galler på skorstenen så att inte kajorna skulle få bygga bo och slängde ut den gamla duschkabinen. Idag var det hemsk väder, med snöblandat regn. Svante blev så klart glad och ville ut och åka skidor. I stället har P och Hasse satt upp den nya duschkabinen, det tog jättelång tid men blev fantastiskt fint.

Sen var det dags att åka hem och den lilla tvååriga diktatorn satt där bak i bilen och skrek åt Elton att han inte fick titta på honom. Han var i upplösningstillstånd och skrek konstant nästan hela vägen hem. P och Elton åkte vidare till simskolan och jag och Svante tog ett mysigt och härligt bad. Nu ligger han här och kollar på Spöket Laban, efter ett utbrott som varade från det att han sa att han ville se Böket tills jag förstod att han menade Spöket Laban. Inte det lättaste att komma på då jag inte visste att han hade tittat på det innan.

Men nu är han nöjd där han ligger som världens sötaste lilla kille i soffan med vällingen i handen gosandes med en filtfrans. Min fina Svante.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg