Träning, ljug och god mat

Efter träningen. Så skönt, något uttröttad i benen och varmpirrig. Härligt att jag kom iväg trots motgångarna på vägen dit när flaskan tömdes ut i väskan och blötte ner både padda och hörlurar. Och trots att klockan vår så mycket när jag väl lämnade hemmet.

Haft ett par bra dagar. Gårdagen började dock inte så bra med att jag återigen kom på P med att ljuga. Denna gång sa han att han visste att det fanns ett par vantar i Eltons fack på dagis fast det inte alls stämde när jag kom dig. Men efter det hade jag en bra dag på jobbet och efter jobbet åkte jag ner till landet. Till ensamheten, till en värmande brasa och till lugnet. Att sova själv är inte så dumt emellanåt. Sen idag. Att inte behöva fokusera på någon annan än sig själv på morgonen. Bara mig själv att göra färdig innan jag går. Sen gick jag lite tidigare från jobbet. Hämtade upp ungarna och gick i väg till Vin och Pasta tillsammans hela familjen där vi åt gott och alldeles för mycket. Anledningen till att det tog så lång tid innan jag gick iväg till gymmet. Jag var alldeles för mätt. Ytterligare en bra sak som hände idag var att farmor kunde passa killarna på måndag då de har studiedag. Känner inte riktigt att tiden finns när vi ska iväg med jobbet onsdag och torsdag och det snart är påsk. Har varit många jobbdagar som försvunnit som det är med semester och sjukdomar.

Men nu får jag gå och lägga mig så att jag är skärpt i morgon på dagen så jag får jobbat så mycket som möjligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg