TGIF

Fredag kväll. Jag sitter själv i soffan med lite stämningsfull musik, ett gott glas vin och fullt med levande ljus. Det goda vinet blev kvar efter mammas besök. P gick och la sig strax efter jag kom hem från gymmet och deklarera att det var dags att stänga av tv:n. Då förpassade han sig till sängen och tv på mobilen.

Svante vaknade precis eller för 10 minuter sedan. Och. Han. Är. Inte. NÖJD. Nope. Han ville att mamma skulle hämta honom i sängen och när jag inte gjorde det utan efter 5 minuters gapande väckte P och bad honom ta upp honom blev han vansinnig. Min tanke var att slippa det vansinniga vi hade med honom häromdagen. Att jag inte kunde lämna sängen utan fick snabbtvätta mig och borsta tänderna i sängen för att han var helt galen. Men han var rätt galen idag också min lilla stora kille.

Han hade sista dagen på småbarnsavdelningen idag. Han säger att han är toj ille som ska börja på Hebbelelle, toj ille men inte jättetoj. Nä han är inte jättestor men plats tar han allt.

Nu har Svante lugnat ner sig där inne. Elton har ingen krupp (som han hade i natt) och jag ska alldeles snart gå och lägga mig. Måste ladda med massor av energi för att orka med alla Eltons aktiviteter i helgen. Mulle i morgon, efter det kalas och på söndag simskola. Skulle vilja hinna med en sväng på stan också. Vill ha en ny vårjacka. Behöver verkligen en ny vårjacka. Ska bara hinna hitta och köpa den också.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg