Ett nedslag i sommaren

Nu var det så där längesedan jag skrev att det liksom blir hur jobbigt som helst att komma igång men jag gör ett försök och så får vi se var det landar.

Jag har relativt lugnt på jobbet så då måste jag ju hålla på med lite annat för att få till den där härliga stressen som jag verkar uppskatta annars. Så idag har jag jobbat lite, surfat lite och nu sitter jag här med den övergivna bloggen. En och en halv vecka kvar till semester och på något sätt med en semesterkänsla eftersom jag åker till landet efter jobbet numera.
Jag vill börja med att skryta om mina ungar. Svante alltså, han har slutat med blöja nu under dagen. Slutade förra måndagen och vi har köpt häftiga (om man har den smaken och det har han) kalsonger med Minions och Star Wars på. Endast tre olyckor på 9 dagar, det måste väl ändå ses som otroligt bra. Tycker jag i alla fall. Bra av P också som tog tag i det och orkar uppmuntra till alla toalettbesök. Sen en skrytning till. I måndags åkte vi till Ullared efter att jag jobbat och var inte hemma förrän halv tio. Killarna, sååå bra. Skötte sig exemplariskt. Lite gap på Burger King innan vi skulle åka hem men annars fantastiskt tålmodiga i denna för dem tråkiga resa.
Det enda lite sega med att vara bosatta i Frillesås är min stora längtan efter gymmet och träningen. I går gjorde jag ett spring försök men kände efter 1 km i mycket långsam takt att det kommer helt enkelt inte gå. Ont i bäckenet. På den positiva sidan är att jag i alla fall inte har ont i dag, så det är bättre än det varit tidigare. Försökte precis slå efter gym i Frillesås och det kom upp att fotbollsklubben har det. Vad tror du? Har de verkligen det? Hmmm, undrar det jag. Däremot har de ett gym här i Lindome, som jag till och med får träna på med mitt nuvarande gymkort, så jag borde lägga in lite träning i anslutning till jobbet i alla fall denna och nästa vecka när jag ändå är här. Det enda är ju att man verkligen vill hem till ungarna efter att man jobbat och även för att avlasta P lite som har hållit igång med dem hela dagen.
Nu får jag nog försöka ta mig an jobbet lite igen, skriver säker snart igen J.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagis, lek och tillbaka till landet

Blev visst ett gnäll inlägg